Kupuję w...

Projektuję dla Od A do Zet

Projektowałam dla Paper Passion

Projektowałam dla I like challenges

Projektowałam dla Craft Szafy

WYRÓŻNIENIE

Wygrana w Przyda - się

Wyróżnienie w CraftyMoly

Pierwsze miejsce w CraftyMoly :)

Wyróżnienie Top 3

Wyróżnienie na blogu sklepu Ewa

Zwycięstwo AltaitArt

Top 3 Card Mania

Wyróżnienie AltairArt

Wyróżnienie - I Kropka

Zwycięstwo w AltairArrt

Zwycięzca na Craft Fun

Wyróżnienie - Scrapowy Pas Startowy

Wyróżnienie w Craft Szafie

Top 1 w Magicznej Kartce

Top 3 na blogu Scrapgang

08 lipca 2015

Kurs na "szybką" bazę do exploding boxa


hej, hej...
U nas dziś burzowo i deszczowo.
Nie można siedzieć na dworze, więc postanowiłam wykorzystać ten czas i przygotowałam dla Was kurs na bazę do exploding boxa.
Wiem, wiem... takich kursów można znaleźć bardzo dużo w necie.
Co jakiś czas dostaję jednak zapytania o to jak najprościej zrobić taką bazę i żeby nie odpowiadać ciągle na te same pytania postanowiłam przygotować kurs.
Sposobów robienia pudełek jest wiele.
Można też gotowe bazy kupić w sklepach.
Mi jednak szkoda na to pieniędzy. Żeby kupić bazę na pudełko trzeba wydać od 2-3zł, a może nawet i więcej. Do tego dochodzą koszty wysyłki. 
Moja baza to koszt ok max. 1 zł, a maksymalny czas jej przygotowania to 8-10 min dla osób początkujących.

Do przygotowania bazy na pudełko potrzebujemy:

 
Bigownicę, 2 akrusze papieru wizytówkowego o gramaturze 250, ołówek, linijkę, nożyczki i klej.
Swoje pierwsze bazy robiłam bez użycia bigownicy i uwierzcie mi spokojnie można je zrobić. Bigowałam albo cienkim dłutkiem do embosingu, albo bardzo delikatnie cyrklem.

Pierwszym krokiem w przygotowaniu bazy jest wyznaczenie na arkuszu papieru wizytówkowego dwóch prostokątów o długości 
28,2 x 9,4, a następnie zbigowanie w poprzek tak jak na zdjęciu. Zapytacie pewnie skąd takie wymiary?!
Po prostu oklejając pudełko papierem nie wycinam kwadratów ręcznie tylko wykrojnikiem. Musiałam więc troszeczkę zmniejszyć moje wymiary, tak by pasowały one potem do mojego "największego" wykrojnika w kształcie kwadratów.
Wymiary można oczywiście zmieniać dla własnych potrzeb ;)

Linia ciągła oznacza u mnie miejsce cięcia papieru, linia kropkowana zaś to miejsce bigowania, a później zgięcia.
 

Możecie się też zastanawiać skąd u mnie takie, a nie inne rozmieszczenie tych prostokątów.
Otóż nie posiadam trymera, a z gilotyną się nie dogadujemy, a takie ułożenie powoduje, że 2 z boków każdego prostokąta są idealnie proste;)
Ot takie moje udogodnienie troszkę.

Jeśli chodzi zaś o wieczko to z drugiego arkusza papieru wizytówkowego wyznaczam kwadrat 15,6 x 15,6 i biguję zaznaczone miejsca. Biguję zawsze przed wycięciem, gdyż tak jest mi wygodniej.


Następnie wszystko wycinam przez co uzyskuję 2 prostokąty na ściany i jeden kwadrat na wieczko.


   
Prostokąty na ścianki zginamy po bigowanym miejscu i sklejam ze sobą po środku.

 
Jeśli chodzi o wieczko to nadcinam brzegi tak jak na obrazku poniżej.


Czasami zdarza się, że pomimo naszej precyzji wysokości ścianek wieczka różnią się od siebie dosłownie milimetrami.
Dlatego też robiąc nacięcia wycinam milimetr paska, by po złożeniu wszystko było równe i idealnie do siebie pasowało.
Następnie wszystko zaginamy po linii zgięcia.


I sklejam brzegi. Całość po sklejeniu wygląda tak.


Tak wygląda gotowa baza.


Teraz tylko już od Was i Waszej wyobraźni zależy to jak będzie wyglądało pudełeczko.

I jak Wam się podoba kurs?
Prawda, że zrobienie bazy na pudełko jest bardzo proste?!

Wkrótce pokażę kurs na bazę do torta ;)

Tymczasem życzę Wam twórczego wieczoru.
 Buziaki.
MargoLa

3 komentarze:

  1. Super....:) też mam te kwadraty i na pewno wykorzystam :) czekam na tort:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny ten kurs, nie znałam takiego sposobu :) z niecierpliwością czekam na kurs na torta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię podobnie ale nie wpadłam na pomysł by wykorzystać kwadratowe wykrojniki :) Dzięki za podpowiedź :) Również czekam na tort :)

    OdpowiedzUsuń