Kupuję w...

Projektuję dla Od A do Zet

Projektowałam dla Paper Passion

Projektowałam dla I like challenges

Projektowałam dla Craft Szafy

WYRÓŻNIENIE

Wygrana w Przyda - się

Wyróżnienie w CraftyMoly

Pierwsze miejsce w CraftyMoly :)

Wyróżnienie Top 3

Wyróżnienie na blogu sklepu Ewa

Zwycięstwo AltaitArt

Top 3 Card Mania

Wyróżnienie AltairArt

Wyróżnienie - I Kropka

Zwycięstwo w AltairArrt

Zwycięzca na Craft Fun

Wyróżnienie - Scrapowy Pas Startowy

Wyróżnienie w Craft Szafie

Top 1 w Magicznej Kartce

Top 3 na blogu Scrapgang

18 lutego 2015

Kurs na kwiaty zwane orderami.


Witajcie.
Zostałam poproszona o przygotowanie kursu na kwiatki, które na jednej z grup scrapbookingowych zostały nazwane Orderami.
Kwiatki wyglądają tak jak pokazuje zdjęcie poniżej, myślę więc, że nazwa jest zupełnie adekwatna do ich wyglądu.




Ich przygotowanie jest troszeczkę czasochłonne. 
Myślę jednak, że efekt końcowy nagradza poświęcony czas i pracę.
Do ich wykonania potrzebujemy przede wszystkim papieru, dla mnie najlepszym jest papier czerapny NAMASTE, z którego zresztą robię większość kwiatów, coś do zabarwienia - ja używam mgiełek.
Większość moich mgiełek to tzw. samoróbki, przygotowuję je z barwników spożywczych i albo ecoliny rozrobionych w wodzie.
Dla mnie mają one dużo więcej możliwości niż te kupione, przede wszystkim lepiej się je rozprowadza po papierze, nie powstaje plama tylko fajny efekt - jakby opadającej mgły, jako, że są na bazie wody barwią od razu dwie strony papieru, no i dość ważna rzecz-są dużo tańsze.

Wykonanie moich kwiatków nie byłoby również możliwe bez dwóch wykrojników:

Wykrojnik Nellie's Choice MFD020

MARIANNE DESIGN CR1201 RAMKA + 3 KWIATKI

  Dokładniej mówiąc (serwetki średniej x2 i najmniejszej  z wykrojnika Nelli's oraz największego kwiatka i najmniejszego z wykrojnika Marianne Design. 

Dokładnie pokazuje to poniższe zdjęcie. Tego skreślonego kwiatka nie bierzemy pod uwagę, zwyczajnie pomyliłam się  przy wycinaniu.

Dodatkowo będzie nam jeszcze potrzebne dłutko do wytłaczania kwiatów, u mnie to jest ołówek do embosingu oraz coś na czym będziemy je wytłaczać, u mnie jest to gruby wykrojnik z pianką.

Zapomniałabym również o wszelkiej maści koralikach, mikrokulkach, perełkach, badzikach i innych cuda wiankach, którymi przyozdobimy środki kwiatków.

 Wycięte scrapy barwimy. Ja psikam mgiełkami. Dla ciekawszego efektu używam kilku kolorów, a następnie delikatnie zraszamy wodą. Woda powoduje, że powstają bardzo ciekawe zacieki i przebarwienia.

Po lekkim przeschnięciu zaginamy wszystko w kulki.

 Po kilkunastu minutach prostujemy i pozostawiamy do wyschnięcia.

Wyschnięte kwiatuszki nadcinamy lekko do środka na ok 1 cm w następującej kolejności: największa serwetka i kwiatek co 2 płatki, najmniejsza co jeden płatek. Wszystko dokładnie widać na poniższym zdjęciu.

Dochodzimy już do półmetka naszej pracy. Teraz wystarczy wszystkie kwiatki za wyjątkiem najmniejszego wytłoczyć...


 Po skończeniu wygląda to tak:

A następnie po sklejać. Pierwszą warstwę sklejam na podłożonym kartonie by nie pobrudzić klejem wykorjnika.

Przy dwóch ostatnich warstwach wytłaczamy środek ołówkiem wtedy warstwy uniosą się ku górze, a kwiatek przybierze postać 3d.


No koniec przyklejamy środek i kwiatek gotowy. 

Postanowiłam poszaleć i przygotowałam dla Was 8 kwiatków w różnej kolorystyce. Może to zachęci Was do skorzystania z mojego kursu.

Będzie mi bardzo miło jeśli pochwalicie się swoimi poczynaniami.

Mam nadzieję, że wszystko jest przejrzyste i jasne. Jeżeli coś jest niezrozumiałe to pytajcie. Postaram się na wszystkie pytania odpowiedzieć.

Wkrótce pokażę kursik na kwiaty barwione akwarelami.

Życzę Twórczego popołudnia.

Pozdrawiam 

MargoLa





8 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za ten kurs:) zwłaszcza, że dysponuje tymi wykrojnikami. Odezwę się, jak będę miała czym się pochwalić:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne, a ja nie mam takich wykrojników ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. super! :) dzięki za kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyjaśnione wszystko nic tylko próbować. Dzieki za kursik

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo czytelny kurs :) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny kursik fajne kwiatki

    OdpowiedzUsuń
  7. super kurs Gosiu! :) bardzo czytelny, rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kwiatki wychodzą cudowne! Będę niedługo zajmować się trochę więcej scrapbookingiem, z pewnością mi się przyda ;)

    http://nevermind-factory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń